فروش و نصب و تعمیرات انواع دربهای کشویی فروش و نصب و تعمیرات انواع دربهای کشویی تاشو نیمه گرد و تمام گرد تولید قطعات درب اتوماتیک شیشه ای مانند ریل کاور هنگر مقطعه ریل فریم قطعات پلاستیکی انواع چرخ دنده فولی و غیره نیز فعال میباشد. فروش انواع موتور درب شیشه از ایرانی چینی ایتالیایی و سوئیسی تایوان با قیمت های تجاری بی واسطه فریم های خاص استیل و فولادی فریم لوکس وارداتی مینا درب درب اتوماتیک شیشه ای  و تعمیر درب برقی ریموتی در تمام نقاط تهران.

تعمیرات درب های اتوماتیک دولنگه ،ریلی، کرکره برقی ، درب های بادی قدیمی با قطعات اصلی و با ضمانت و تعمیر جک پارکینگ – برد – چشم – ساخت ریموت یدک به صورت شبانه روزی با ضمانت

مرکز تعمیرات تخصصی و حرفه ای انواع درب های شیشه ای اتوماتیک

تعمیرات تخصصی و حرفه ای انواع درب های شیشه ای اتوماتیک (دولنگه, ریلی,تک لنگه) و انواع درب اتوماتیک و تعمیر درب شیشه ای اتوماتیک و کرکره برقی با کیفیت بالا و نازلترین قیمت حتی تعطیلات

https://tamertmarkzi.com/

https://www.servicedoor.ir/

https://www.doorautomaticservice.com/

https://servicedooran.com/

https://xn--mgbfb0a3b7d15c.com/

https://xn-----gtdf9abac9d3eza2a58jba43cla.com/

https://nasabdarb.com/

 

آموزش تعمیر موتور کرکره برقی

در جهت آموزش تعمیر موتور کرکره برقی در زمینه درب اتومات،اقدام به جمع اوری مقالات آموزشی از سراسر وب کرده ایم.

با یک نگارش حرفه ای این محتواها را تبدیل به فیلم و عکس،متن قابل درک کرده ایم و بخش آموزشی شرکت را ارتقا بخشیده ایم.

در برخی مقالات ما ویدیو نیز قرار دارد،اما به عنوان مرجع می توانید به کانال اپارات،تماشا و یوتیوب ما مراجعه کرده ولیست کامل را مشاهده فرمایید.

لینک های کانال ما در انتهای این مقاله نیز قرار دارد و با سهولت تمام می توانید کلیک کرده تا به ان ها ارجاع داده شوید.


عناوین مطالب این مبحث بصورت زیر است:


۱اشنایی با کرکره اتومات و برقی
۲اشنایی با مدل های گوناگون کرکره اتومات
۳اجزای مختلف هر نوع کرکره
۴اجزای مشترک در انواع مدل های کرکره اتومات

قسمت اول :

آشنایی با کرکره اتومات و برقی:
به 
درب هایی که به شکل کرکره هستند و از بوسیله ی ریموت ، کنترل می شوند،کرکره اتومات گفته می شوند که اکثرا در مراکز زیر بیشتر به چشم می آیند :


1- فروشگاه


2-انبار یا سوله های تجاری و صنعتی


-3پارکینگ مسکونی و تجاری


4-سالن


5-کارگاه


6-سیلو

7-پنجره های بزرگ اداری

قسمت دوم:

اشنایی با مدل های گوناگون کرکره اتومات

 – سیستم مرکزی یا سیستم سنترال :


این بخش مهم از سیستم که با قرار گیری موتور در میانه و روی شفت،باعث چرخش آن می شود.

 تعدادی کاسه ی فنری شکل و شفت در قسمت مهم سیستم با همدیگر ادغام شده اند. کاسه فنر ها نقش بالا و پایین اوردن تیغه را برای موتور اسان می کنند.

به این نکته توجه کنید که استفاده از این سیستم کاملا از رده خارج شده است و سیستم های جدیدتری با نام توبلار و ساید جاگزین ان ها شده اند،و کارایی بسیار بهتر و به صرفه تری دارند.


دلایل ضعف سیستم سنترال(مرکزی  : (


 بدلیل قرار گرفتن کاسه خود فنر به دور شفت باعث ایجاد قطری شده است که فضا  لوله اصلی که تیغه دور آن می پیچد خیلی زیاد کرده است و به همین دلیل تیغه ها هنگام بسته شدن خود کرکره حجم زیادی را به نسبت 2 مدل مشابه درگیر می کند .

در موقع ایجاد شکست فنر،احتیاج به عوض کردن یا تعمیر است در صورتی که در مدل های متفاوت فنر کاملا حذف شده است.


قبل از اقدام به نصب هر سیستمی،تمامی فنرها را باید کوک کنید.

طولانی بودن زمان نصب و تعمیر این سیستم از دیگر معایب این مدل کرکره است.


موتور توبولار    یا Tubular :


این مدل سیستم از موتور ها دارای یک موتور استوانه ای مانند است که حدود ۵۰ cm طول دارد.

 از یک سمت شفت،وارد می شود و از طریق پیچ به آن ثابت می شود.جهت چرخش قسمت متحرک موتور، شفت را به حرکت دایره ای در می آورد و تیغه به دور شفت باز یا جمع می شود.

به همین علت محدودیتی برای فضای موتور ایجاد می شود.

این مدل کرکره برای درب هایی مناسب است که مساحت کوچک یا متوسطی دارند.

سیستم Side  یا صنعتی :


کرکره های اتومات با موتور از نوع ساید ، به دلیل قرار داشتن موتور خارج از لوله و وجود فضای کافی برای موتور دارای توانایی و قدرت بیشتری هستند که یک گزینه ایده ال برای درب های بزرگ یا درب های پر تردد هستند.

در این مدل نیروی محرکه تولید شده از موتور ، بوسیله چرخ دنده و زنجیر به شفت انتقال می یابد و شفت را به چرخش در میاورد و باعث باز و بسته شدن کرکره برقی می شود

 .
قسمت سوم:


اجزا تشکیل دهنده هر نوع کرکره برقی :


در این قسمت شما با قطعاتی که مختص هر یک از ۳ سیستم فوق است اشنا می شوید :


۱سیستم مرکزی یا سیستم سنترال :


بخش های اختصاصی سیستم مرکزی یا سیستم سنترال:


موتور مرکزی : این مدل از موتور از لحاظ شکل، نحوه بسته شدن و عملکرد از باقی موتر ها متمایز است.

.
شفت : در این مدل از موتور(موتور سنترال)، ضخامت شفت از باقی مدل ها کمتر است .


کاسه فنر: که فقط در این مدل از موتور(موتور سنترال) وجود دارد.


ناودانی:این قطعه فقط در این سیستم وجود دارد و در مدل های جدید
قطعه ای به نام پلیت جایگزین ناودانی شده است.


عملکرد(آموزش تعمیر موتور کرکره برقی) :

شفت بوسیله پیچ یا جوش دادن بر روی ناودانی که ۱۵ سانتی متر طول دارند ثابت می شوند .کاسه فنر در محل خود ثابت است و به چپ یا راست نمی رود.

این سیستم یا موتور مرکزی یا موتور سنترال دارای دو بخش است که بخش اول که بصورت ثابت به شفت متصل است.

ولی بخش دوم سیستم سنترال امکان چرخیدن را دارد.

فنری داخل کاسه قرار گرفته است که از یک جهت به قسمت ثابت و از سوی دیگر به قسمت متحرک متصل شده است.با چرخیدن بخش متحرک از یک سو ، فنر کوک شده و از سوی دیگر باعث باز شدن خود فنر می شود.

 نصب این سیستم سنترال و راه اندازی آن مستلزم دقت بسیاری هنگام نصب است.

یعنی نصاب یا تعمیرکار باید آموزش تعمیر موتور کرکره برقی را به درستی طی کرده باشد.

عملکرد صحیح این سیستم با قرار گیری شفت و فنر در جهت درست با پایین امدن کرکره فنر کوک و با بالا امدن آن فنرها باز می شوند .در این روش،هنگامی که کرکره توسط موتور بالا می اید،تسریع داده می شود.

به علت نصب موتور سنترال بر روی شفت و متصل شدن تیغه ابتدایی به کاسه فنر و تاج موتور ،با شروع چرخش موتور تیغه ابتدایی یا اولین تیغه و سایر تیغه ها که به تیغه ابتدایی متصل شده اند،شروع به حرکت می کنند و به حالت باز یا بسته در می ایند .


۲-سیستم توبولار یا Tubular


سیستم توبولار دارای دو بخش است که در ادامه ی مقال ی اموزش تعمیر موتور کرکره برقی به ان بصورت تشریحی پرداخته شده است:


موتور اصلی توبولار : موتور توبولار بدلیل قرار گیری داخل شفت،دارای عملکرد و ظاهری متفاوت تر از بقیه ی موتور ها است .


شفت: شفت توبولار با دیگر مدل ها متفاوت است . ضخامت شفت در کل سه مدل به ترتیب زیر است :


سیستم ساید  > سیستم توبولار >  سیستم سنترال

 –  دو عدد پلیت
 –  یاتاقان
 –  اند کپ
 –  ستاره ای


این مدل دقیقا خلاف سیستم سنترال است که دارای شفت ثابت بود و بخش متحرک کاسه فنر ها می چرخیدند. در واقع قسمت اعظم موتور اصلی داخل شفت می شود و به وسیله پیچ به خود شفت متصل می شود.

 با کار کردن موتور ، بخش متحرک موتور که به شفت متصل شده است به حرکت در می آید که شفت و اولین تیغه می چرخند.

این مدل از کرکره یا توبولار به علت قرارگیری موتور درون شفت و جمع شدن تیغه ها بطور مستقیم دور شفت،بسیار فضای کمتری در مقایسه با مدل مرکزی اشغال می کند .


برای ایجاد کردن چرخیدن درجا برای شفت،دو پلیت توسط نصاب یا تعمیرکار حرفه ای و دوره دیده،به دیوار بطور کاملا محکم متصل می شوند که به یکی از پلیت ها باید قطعه ای به نام ستاره ای شکل متصل شود که قسمت ثابت موتور درون آن قرار گیرد.

بعد از این مرحله،قسمتی که بصورت برآمده سمت ثابت موتور است در این قسمت ثابت می شود .

 آن سمت شفت قبل از قرارگیری شفت روی پلیت ها،به اند کب متصل شده است و در قسمت انتهایی خود میله اندکب نیز قطعه ای به نام یاتاقان وجود دارد که دارای بلبرینگ است و به آن متصل می شود .


در زمانی که نصب انجام می شود،بعد از قرار دادن قسمت ثابت موتور داخل سوراخ ستاره ای شکل ،سمت دیگر شفت را که یاتاقان می باشد به پلیت متصل می کنیم که باعث متصل شدن موتور و شفت در زمان چرخیدن موتور می شود که همگی نهایتا باعث چرخیدن شفت و حرکت تیغه ها به دور شفت می شود .


3-سیستم ساید ( Side )  :


بخش های سیستم ساید :

موتور ساید : موتور ساید به دلیل طراحی متفاوت ، قدرت بیشتری را داراست که با دیگر مدل ها تفاوت دارد.

 شفت: شفت سیستم ساید به ضخیم ترین حالت ممکن بین سه مدل دیگر می باشد.


پلیت: بدلیل این که در سیستم موتور ساید علاوه بر شفت بر روی پلیت ها نیز سوار می شود،پلیت های بزرگ تری نسبت به موتور توبولار است.


قسمت چهارم :


اجزای مشترک در ۳ سیستم  :


1-تیغه: که جنس ان از آلومینیوم ، گالوانیزه و نانو کامپوزیت می باشد.
بیشتر تیغه های موجود در بازار آلومینیومی است

.2-پل: بدون پل ، ۱ پل و یا ۲ پل:وسیله ای برای افزایش استحکام تیغه می باشد و دارای ابعاد ۴۰ تا ۱۵۵ میلی متر است. هم اکنون تیغه ۵۰ رایج ترین تیغه مصرفی است.


در کل تیغه ها در طیف های رنگی مختلفی وجود دارند و اصولا دارای ۳ رنگ سفید ، کرم و نقره ای تهیه می شوند.


3-انحنا:در حال حاضر نوع قوس دار پر کاربرد ترین است و دلیل ان،این است که به راحتی به دور شفت و رول تیغه می پیچد .


4-پانچ کرکره :با توجه به نیاز مشتری برای دیده شدن سمت دیگر کرکره،پانچ به صورت دایره و مستطیل و بیشتر در کرکره های تک جداره ای ایجاد می شود .

5- تیغه انتهایی:بدلیل این که آخرین تیغه کرکره در معرض ضربه قرار دارد و بنا به خواست مشتری امکان دارد نیاز باشد تا بر روی آن قفلی نصب بشود،از تیغه ای صاف و محکم استفاده می کنیم .


6-لاستیک انتهایی: برای کاهش ضربه هنگام بسته شدن و برخورد با زمین استفاده می شود و باعث تمیز ماندن همیشگی تیغه انتهایی می شود .


7-کیس : با قرار گرفتن در دو سوی تیغه ها و نگهداشتن تیغه ها در یک راستا ،مانع حرکت تیغه ها در راستای عمودی می شود .

8-دو عدد ریل به همراه واشر مویی :برای نگه داری ثابت تیغه ها در یک مسیر هنگام باز یا بسته شدن،دو عدد ریل در دو طرف تیغه ها قرار گرفته است که از خش افتادن بر روی تیغه ها هنگام باز یا بسته شدن جلوگیری می کند.
واشر مویی به این دلیل استفاده می شود که جنس آن نرم است و مانع از به وجود آمدن خط و خش بر روی فریم می شود .بصورت رایج بگوییم ، ریل ها همرنگ تیغه ها انتخاب می شوند .


9-برد،رسیور یا کنترل باکس :کنترل کرکره اتوماتیک به وسیله برد کنترل باکس ان کرکره انجام می شود.

 امکانات برد :


-سوکت چشمی: سوکت چشمی قابل نصب برای تمامی مدل ها نمی باشد .


-چراغ چشمک زن (سوکت فلاشر) : این قطعه نیز همانند سوکت چشمی برای همه ی مدل ها قابل نصب نمی باشند.


-سوکت موتور: این سوکت در همه ی مدل ها استفاده می شود و سیم موتور به آن متصل می شود .


-سوکت برق : این سوکت برق،برد و همه ی اجزای الکتریکی کرکره برقی را تامین می کند.

-دکمه تایم : زمان کارکرد موتور و بسته شدن اتومات کرکره را می توان از طریق دکمه تایم تنظیمات ان را انجام داد، هرچند که بعضی از برد ها قابلیت نصب  بسته شدن اتومات را ندارند .


-دکمه: دکمه برای اضافه کردن یا حذف کردن ریموت کنترل استفاده می شود .


-دیپ سوییچ : در دو مدل دو دکمه و سه دکمه در بازار عرضه می شود .

10- چشمی :چشمی معمولا در درب های پارکینگی استفاده می شود و در صورتی که درب در حالت بسته شدن باشد و مانعی جلوی آن باشد درب را بطور اتوماتیک متوقف کرده و مجدد باز میکند .

برای استفاده از چشمی باید از بردی استفاده کنیم که قابلیت نصب آن را داشته باشد .


11-فلاشر :یا همان چراغ چشمک زن فقط در درب پارکینگی استفاده می شود و برای اطمینان کاربر از اجرای فرمانش، کاربرد دارد .

12- ریموت کنترل:به وسیله دکمه های ریموت کنترل می توانید کرکره اتومات را کنترل کرد. ریموت کنترل یا فرستنده حتما باید با برد ست شود تا به درستی کار کند .

-----------------------------------------------------